"Egész napos programokkal, valamint kuriózumként egy 1963-as Brabham Formula1 versenyautó bemutatója a gyártó által, egész nap."
Pontosan ezekkel a sorokkal volt beharangozva a Nemzetközi veterán autós-motoros találkozó Nagyorosziban. Sokadik elolvasásra is valószínűtlennek tűnt, hogy a forma 1 aranykorába tartozó 1963-as év győzni ugyan nem tudó, de összesítésben a 3. helyen végző autóját épp egy ilyen kis rendezvényre hozzák el, de jó páran talán pont emiatt jöttek el a találkozóra. Elvégre: egy ekkora különlegesség kombinációja a kis börzsönyi faluval és kevés érdeklődővel még annak az esélyét is magával vonzotta, hogy akár még bele is lehet majd ülni a Jack Brabham és Dan Gurney által egykoron vezetett autóba.
Aztán ahogy a régi vicc szerint Vlagyivosztokban Moszkvicsokat osztogattak, úgy volt jelen a találkozón a Brabham is. Helyette egy mostanság épített, 1100 köbcentis Polo motorral szerelt formula junior volt kiállítva. Hiába volt szép minden részlete, hiába hozta vissza a hangulatot, de amikor a tulaj szerint is csak annyi köze van a 63-as Brabhamhez, hogy az inspirálta az építést, akkor a beharangozó szöveget nem lehet finomabb szóval illetni, mint néphülyítés…
Más kifogást amúgy nem lehet felhozni a találkozó kapcsán, a program végére talán száznál is több motor és 35 autó jelent meg. Nagy közönségsikere volt a modern szemlélettel felújított Robur busznak, a belsőt kellemes tapintású szövetek és sok helyen elhelyezett hangszórók, a külsőt metálfény, krómok és LED lámpák jellemezték. Sokan csodálták meg az 1923-ban gyártott német, egyhengeres stabilmotort is, amúgy Gaz 69-esek, állólámpás mercik és különböző fiatok voltak a jellemzőek.
Délelőtt a résztvevőek ellátogattak a horpácsi Mikszáth kúriába, majd Nagyorosziba visszatérve ingyenes ebédet kaptak a résztvevők. A veteránok megszentelése után egy felvonulás zárta a programot.