HTML

Autopeti blogja

Egy blog mindenről,ami kapcsolódik az autók világához.

Friss topikok

Linkblog

Ilyen volt a Velodrom Millenáris

2014.07.22. 15:07 Autopeti

Sokféle tudósítás, élménybeszámoló, blogposzt és fényképalbum is megjelent már a rendezvényről, ezért úgy döntöttem, pontokba szedve próbálom összefoglalni mindazt, ami az idei Velodrom Millenárisról megmaradt bennem. Jöjjenek hát az emlékek, a kulcsszavak ábécé szerinti sorrendjében. DSC05368..jpg

Autók: Előre elnézést kérek a stuttgarti márkák rajongóitól, számomra mégis örömteli volt, hogy nem kaptuk meg a más rendezvényeken szokásos Mercedes-Benz SL és Porsche 911 túladagolást. Igaz, Trabantból, Zsiguliból és Bogárból is volt vagy egy tucat, de ezekhez mégis több embernek fűződött személyes emléke. Emlékeim szerint 93 autót számoltam össze a tribünről körbenézve, de folyamatosan jöttek-mentek, így akár 100 felett is lehetett az autók száma. Felsorolást végezni képtelenség, inkább csak megemlítek néhányat, ami megfogott. Nagy benyomást tettek rám az utcai modellek sportos változatai (vagy az eleve sportos utcai modellek), így a BMW 2002, a sötétkék Alfa Romeo Giulia , az Escort XR3i, a Renault 11 Turbo, R12 és R17 Gordinik. Őket látni az utcai forgalomban is ünnep, nem még egy döntött pályán. Előszor láttam élőben Vespa és Vanden Plas márkájú autót, megcsodálhattam a Bertone karosszériás Fiat 850 Cabriót és elvesztem a Peugeot 202 gyönyörű részleteiben. A felhozatal egy szóval kifejezve hibátlan volt.  

DSC05414..jpg

Bugattik: a háború előtti két szörnyeteg külön fejezetet érdemel. Semmi más nem hozott ki belőlem oly hangos örömujjongást és intenzív fejcsóválást, mint az első kanyarra ordítva ráforduló két, 1926-os és 1927-es Bugatti.

DSC05509..jpg

Hangulat: vegyünk egy százéves bringapályát, kergessünk fel rá háború előtti autókat és motorokat, öltöztessük be a résztvevőket a múlt század viseletébe, szóljanak a régi slágerek és nagy mosollyal kövessük az eseményeket: ezúttal is ez bizonyult a legjobb receptnek a kiváló hangulat elérésére. Mindezen a kellemetlen hőség sem tudott csorbítani.DSC05634 - kópia.JPG

Korszakváltás: Már nem csak motorok jártak körbe a Velodromon két keréken! A rendezvény történetének első autójaként egy sárga Trabant tett meg néhány kört kétkerekezve. A rosszmájúak most nyilván megjegyzik, hogy a Trabant nem is autó, de ezt az elsőséget ne vegyük el tőle és Ackermann Balázstól.DSC05469..jpg

Motorok: engedelmetekkel eltekintenék a részletesebb típusismertetőtől,  legyen elég annyi, hogy motorok nélkül nem lenne igazi az élmény. Tiszteletem minden motorosnak, aki felmerészkedett a döntött betonpályára, ezzel nyújtva leírhatatlan látványt a nézőknek. A korabeli öltözékek a motorosok esetében még jobban érvényesültek, nem beszélve az ember-gép kapcsolatról: itt tényleg tisztában kell lenni a motor képességeivel.DSC05496..jpg

Napfény: hiába a késő délutáni kezdés, az erős napsütés embert próbált. Aki akart, a tribün árnyékában is végigülhette a rendezvényt, de a magam fajta autóbolond közelről akarja látni a pálya közepén parkoló gépeket. Mégis, egy kis napszúrás felvállalása a Velodrom nyújtotta élményért jó beruházásnak tűnik. Ellenségből később a fotós legjobb barátja lett a pályát aranysárgára festő napfény. Aki csak tehette, a pálya tövében próbálta megörökíteni a különleges előadást. DSC05669..jpg

Pálya:  legutóbbi látogatásom óta nem csak öregebb, de gazdagabb is lett a pálya, mégpedig néhány kátyúval. A döntött kanyarokból szóródó betondarabok egyértelműen hangoztatták: sürgősen súlyos százmilliók után kiált a létesítmény. A tervezett átépítés elvileg véget vet a hasonló autózásoknak, maradjanak hát meg emlékezetünkben ezek az alkalmak a lehető legszebben. 

Škodánk: egy 80-as években gyártott Rapiddal vettünk részt a rendezvényen. Az első Velodrom Millenáris idején épp csak bejáratós volt a motorja, az autóba vetett bizalmam azóta nagyságrendekkel nagyobb lett, így végre vele jöttünk. A Velodromra vezető oda-vissza 200 kilométeres utat és magát a körözést is gond nélkül vette.DSC05739,.jpg

Télapó: ha lett volna közönségdíj, azt nyilván a  kismotoron robogó, télapónak öltözött úriember kapja meg. Ezúttal kérek elnézést tőle, amiért nem örökítettem meg előadását,   DSC05630. - kópia.jpg

Trabant 601: 50 éves a 601-es Trabi, hirdette az egyik példány hátsó ablaka. És tényleg! A szinte észrevehetetlen szappantartó egy nagyon szép korai példánnyal is képviseltette magát a Velodromon.DSC05538. - kópia.jpg

Villanyfény: Tud-e még újat mutatni egy behatárolt területen hatodszor megrendezett program? Hát hogyne! A körözés késő estig tartott, így ezúttal a fényszórók is szerepet kaptak. A kivilágított pálya szó szerint új fényben mutatta meg magát. DSC05701..jpg

Viselkedés: Talán a tikkasztó hőség okozott kisebb hisztériát néhány látogatóban. Nem hiszem, hogy a regisztrációt megelőző negyedórás várakozást nem lehet nem kibírni, még ha tényleg meleg is volt. Különösen nem értettem azokat, akik az egész sort megelőzve próbálták meggyőzni a szervezőket, hogy nekik be kell jutniuk, holott előzetesen nem regisztráltak, ezáltal is feszültséget keltve a várakozókban. Egy kis tolerancia néha nem ártott volna.

Zárszó: Bármikor ismét ugyanitt, ugyanígy! Ennyi a kívánságom.

DSC05427. - kópia.jpgDSC05671..jpgDSC05567.JPGDSC05508..jpgDSC05719..jpgDSC05493..jpgDSC05525.JPGDSC05512..jpg

 

 

  

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://autopeti.blog.hu/api/trackback/id/tr495414229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.07.23. 09:22:44

Nagyon jó kis beszámoló volt, köszönet érte!!!
süti beállítások módosítása