Bárhol is nyaralok, a nevezetességek mellett mindig lefényképezek néhány járművet, ily módon is áldozva kedvtelésemnek, az autóknak. Rendszerint mire hazaérek egy nyaralásról, az adott hely járműparkjáról már részletes képes beszámolót tudok felmutatni. Budapest kissé más történet, lévén gyakran tartózkodom itt, szinte már második otthonomnak tekintem, fényképezőgépem mégis szinte mindig velem van, hogy a megfelelő pillanatban lencsvégre tudjam kapni a közlekedés azon járműveit, melyek hamarosan kikopnak az utakról. Gyakorlati haszna ha ugyan nincs is a dolognak, de tán a bélyeggyűjtésnek sem, mégis hasonló a két dolog: gyűjtök, mégpedig jó érzéssel, ha a memóriakártyán egyre több az elkapott felvétel. Ezen felvételek elkészítése többnyire nem jelent számomra plusz idő- és energiabefektetést, A-pontból B-pontba gyalogolva örökítek meg ezt-azt, csak ritkán fordul elő hogy túrabakancsot húzok és régi autók után kutatva járom a lakótelepeket, igaz bevallom, néha az is előfordul. Az alábbi posztban csak előveszek néhány érdekesnek vélt vagy számomra kedves képet az elmúlt időszakból. Egy kis válogatás ez mindösszesen, senki ne keressen benne történetet vagy tanulságot. Ha utóbbi van is, az az, hogy Magyarország járműállományát még mindig sok érdekes és mára elfeledett régi autótípus (is) alkotja.
Egy régi, pontosabban első generációs Audi 80 a budapesti csúcsforgalomban. Ha valamire, hát erre igazán furcsán illik manapság a négykarikás embléma, hiszen az Audi ma már teljesen más ligában játszik.
Két keleti autó is jól megfér egymás mellett az újautó-dömping közepette. Ez a kép sem veterános rendezvényen készült, más közép-kelet európai fővárosokban már ritka az ilyen látvány, ám Budapesten még szinte mindennapos.
Valahogy így lettek egyre aránytalanabbak és magasabbak az autók az évtizedek folyamán...
Az európai Dodge Charger, bár ez nyilván erős túlzás és ferdítés is egyben. Opel Rekord C coupé.
Cápa hetes BMW meglepően jó állapotban a Szent István Bazilika közelében. Talán őt is észreveszik a német (és amerikai) turisták. Rögtönzött gyorsulási verseny a Margit hídra felhajtva. Egy arasznyival a Zsiguli nyert.A képen két Ladát rejtettünk el. Melyik a jobb Lada és melyik a ballada? Mindkettő 1200s. Nekem nem feltétlenül ez ugrik be a Suzuki Alto-ról, de a rendszerváltás után csuda dolgokat hoztak be az országba. Néhány ilyen japán őskövülettel még ma is lehet találkozni.Egy újabb példa. Toyota Cressida 1980-1984.Youngtimerek a bazilika parkolójában, még a színben is megegyeztek. Vajon a Hilton vendégei már kuriózumként tekintenek a szálloda tövében leparkolt 2105-ös Ladára?
A város más részein kevésbé feltűnő jelenség. Kedvenc budapesti járművem a BKV-s Liaz, Schörling felépítménnyel. Valahányszor meglátok egyet, késztetést érzek, hogy azonnal elővegyem a fényképezőgépet. Már a cseheknél is ritka látvány. Ha Olaszország, akkor tészta és FIAT, ez esetben inkább a véletlen folytán valahol a Wesselényi utcában.
Ő egy Mitsubishi Tredia. Sokkal ismertebb lett errefelé a kétajtós Cordia, a 25 évvel ezelőtti használtautó-behozatal egyik jellegzetes típusa.Pirosban nem túl gyakori látvány az Audi V8, igaz más színben sem. Itt már kezdtek az ingolstadtiak felkapaszkodni a prémium kategóriába, de egy kevés még hátravolt.Egy szebb napokat megélt RAF Latvija az egyik MÁV telephelyen. A Volga motor már hiányzik belőle, de nem ezért gondolom, hogy már nem érdemes vele foglalkozni.