Sokat gondolkodtam azon , milyen címet is adjak esztergomi élménybeszámolómnak. Eszembe jutott, hogy valamely, a találkozón részt vett különleges autót említem majd meg a címben, de az nem lett volna igazságos a többi jármű tulajdonosával szemben. Ha mégis ki kellene emelnem egy unikumot, a Lamborghini Espadát mondanám, de az csak távozásom után érkezett, így élőben nem láttam...
Adott volt azonban a lehetőség, hogy alig egyórányi autózás után nézhessem meg a közel félszáz gyönyörű veteránt. Ha hozzátesszük, hogy az időjárás remek volt, az esztergomi Dunapart pedig önmagában is lenyűgöző, máris nyilvánvaló, hogy idén is kár let volna kihagyni a 6. alkalommal megrendezett seregszemlét.
Nagyjából 50 autó és feleannyi motor, több mázsányi króm és mindenhol csodálkozó arcok: így tudnám összefoglalni a Mária Valéria híd tövében látottakat. Az autóknak csupán mintegy negyedét ismertem az előző évekből, tehát volt új a nap alatt és idő is volt alaposan végignézni őket, fotózni.
Az ilyesfajta rendezvényeken már-már szokásosnak mondható Citroen Kacsa, Mini Cooper, VW Bogár, Fiat 500 és különböző Mercedesek ezúttal is megadták az autópark alapját. Legnagyobb hatással rám azonban a találkozóra egyszerre befutó OT-s rendszámú Wartburgok voltak : egy sárga "kocka" és egy 1964-es kék-fehér De Luxe. Csodálkozásomat elsősorban tökéletes állapotukkal vívták ki. Nem mellesleg a 311-es különösen kedves emlékeket idézett fel bennem, ugyanis a családban hosszú évekig szolgált egy, a vele utolsó csavarig megegyező példány. A keleti blokkot továbbá egy nem kevésbé gyönyörű kiskerekű Wartburg, egy jó állapotú 601-es Trabant és egy 400-as Moszkvics képviselte. Ez utóbbit szerencsés módon az alapjául szolgáló Opel Kadett mellé parkolták le, így remek alkalom nyílt a két autó részleteinek alapos összehasonlítására. Akár a "találj köztük 10 különbséget" nevű fejtörővel is megpróbálkozhattak volna a nézelődők, de gyanítom, egy kéz is elég lett volna a számoláshoz...
Mellettük 2002-es Baur BMW félkabrió, a belügyminisztérium által egykoron használt hosszított állólámpás Merci, Alfa GT Junior, gyönyörű kétszínű Bentley (fehér-karamell színkombináció), Citroen 5 CV az 1920-as évekből, a veterános körökben jól ismert sárga Matra 530-as, 60-as Audi, VW 1600 Variant, Ford Taunus 17 M, a megdöbbentő Cadillac Deville és még sokáig folytathatnánk. Kár lenne nem megemlíteni a hazai, már hagyományosan jelenlévő autókat: Peugeot 404, Austin 10, Praga Piccolo Taxi (egykoron Érsekújvárott szolgált), Steyr.
Kisebb gondban voltam az Opel Manta B vagy a 80-as évek derekán készült 7-es BMW megítélésével, őket ugyanis koruk miatt csak tökéletes állapotban tudom ilyen találkozón elfogadni, mindenesetre pár éven belül rájuk is oldtimerként tekintünk majd...
Motoros vonalon a Pannónia, Csepel, MZ és Jawa márkák domináltak mennyiségben, legtöbben azonban a régi Indiant csodálták, melynek beröffentése nem volt könnyű feladat, de miután a művelet sikeres volt, nem maradtak el az elismerő tekintetek, sőt egy-két diszkrét taps is kihallatszott a tömeg mélyéből...
Az ember mindíg fájó szívvel hagyja el az esztergomi parkolót, de a látottak feldolgozása még néhány óráig biztosan eltart. Aki netalán nem volt ott, annak csak ajánlani tudom a rendezvényt!