HTML

Autopeti blogja

Egy blog mindenről,ami kapcsolódik az autók világához.

Friss topikok

Linkblog

Lada 2107- 1300

2017.03.21. 12:27 Autopeti

A korábban többféle kék árnyalatban kiadott VAZ 2107-es modell piros színű változatának a lengyelországi Zlota sorozatban kellett volna megjelennie, ám ez nem történt meg. Most a csehországi Legendás autók című újságos sorozatban végre megkaptuk. Lássuk, jól jártunk-e ezzel a színváltozattal!dsc02165.JPG

A VAZ 2107 a "kocka Lada" legjobban felszerelt változata, s kétsgékívül a szocialista rendszer egyik alaptípusa. Mivel a 2107-est az 1980-as években mutatták be, már elkerülte őt a korábbi években tapasztalt színkavalkád. Összehasonlítva az 1970-es években gyártott Lada 1200, 1300, 1500 és 1600 típusokkal, a színpaletta unalmasabb árnyalatokból tevődött össze. Az enyhén narancssárga vagy világoszöld színű példányok viszonylag ritkán fordultak elő, a legelterjedtebb árnyalatok a fehér, a bézs, a barna, a világoskék, a bordó  és a képeken is látható élénkpiros voltak. Ennélfogva egy hiánypótló darabbal állunk szeben, amely kiválóan kiegészíti a vitrinünkben felállított, 80-as évek beli utcaképet.dsc02166.JPG

 A modellt kiadó DeAgostini ezúttal is megkavarta kissé a modell jelölését, a hátsó sárvédőkön ugyanis az 1300 felirat szerepel. Az ezzel a legkisebb erőforrással szerelt 2107-es Ladák gyártása 1985-ben indult és hivatalosan VAZ 21072 volt a típus megjelölése. Az oroszországi kiadástól eltérően itt már helyesen festették fel az első lökhárító ezüst színű részét. A szintén orosz kiadású 2105-öshöz képest ezüst színűek a felnik, a karosszéria színe azonban nem tér el. Mivel a piros szín amúgy is mindig fontos szerepet játszott a Lada kínálatában, jöjjön egy kis ízelítő az eddig kiadott piros Lada modellekből.dsc021778.jpgdsc02178_1.jpgdsc02199.jpgdsc02172.jpgdsc02170.jpgdsc02203.jpg

A csehországi megjelenésű 2107-es hozta az elvárt szintet, piros színben nagyon jól mutat és egyben hiánypótló darab. Szépen kidolgozott modellel állunk szemben, a kezembe került példányok egyikén sem tapasztaltam fényezési hiányosságokat, csupán a képeken látható darab egyik első fényszóróját kell majd megigazítani. Az első hűtőrács apró munkával még élethűbbé tehető, így teljessé válhat a 2107(2)-es modell nyújtotta nosztalgia.

Értékelésem: 8/10

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://autopeti.blog.hu/api/trackback/id/tr1412358359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása