A ma reggeli, szokásos Totalcar olvasást az Alfa Romeo Spider teszttel kezdtem. Gyerekkorom egyik ikonikus sporkocsija, amely a Turbo Super sorozatban két képet is kapott és amiből ma is látni egy-egy példányt az utcán. A cikk fotóit elnézegetve ismét eszembe ötlött egy tanulmányautó, s a dolog nem hagyott nyugodni. Végigtúrtam az Audi múzeum képeit és meglett a neve is. Ő az: Audi Quartz, 1981-ből.
Tegyék az Alfa vesét a prototípus orrára. Ugye látják a hasonlóságot? Ha mégsem, görgessenek tovább:
Hogy több mint gyanús? Pedig a megoldás csak egyetlen szó: Pininfarina. Nem szándékom fejtegetni miért nem került gyártásba az Audi Quartz, de a formaterv elég ütős volt ahhoz, hogy még 13 évvel később is az Alfa piacra dobhassa. Itt ott persze változtattak, legömbölyítették az éleket, továbbvitték az oldalt végigfutó vaskos ív ötletét és méginkább ék alakú formát kapott.
A Totalcar-os cikkben leírtakat annyiban módosítanám: amikor ez a forma kijött, a Fiat még a Ritmót, a VW pedig az 1-es Golfot ontotta.